- Strona główna
- Postępowanie ID 1117305
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie ID: 1117305 :
Rś.6331.6.2024.OZ Wykonanie ekspertyzy/opinii przez biegłego/specjalistę w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej, dotyczącej naruszenia stosunków wodnych na działce nr 131, obręb Łaziska, gmina Wągrowiec w myśl o art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku Prawo wodne (Dz.U. z 2024 r. poz. 1087 ze zm.) – zwanej dalej „PW”, w nawiązaniu do art. 84 § 1 i art. 75 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572 tj.) – zwanej dalej „KPA”, w celu uzyskania wymaganych wiadomości specjalnych do toczącego się postępowania administracyjnego.
Wystawiający
-
UżytkownikMagda Połeć
-
Organizacja
-
OddziałUrząd Gminy
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2025-05-27 12:37:00
-
Składania2025-06-09 14:00:00
-
Otwarcie ofert2025-06-09 14:30:00
-
TrybZapytanie ofertowe
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
1. Przedmiot zamówienia:
1.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ekspertyzy/opinii biegłego/specjalisty w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej, posiadającego stosowne uprawnienia i niezbędną specjalistyczną wiedzę/wiadomości i doświadczenie z zakresu stosunków wodnych w celu należytego wykonania zamówienia, w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie zmiany stanu wody na działce nr 131, obręb Łaziska, gmina Wągrowiec, zgodnie ze stosownymi przepisami ustawy KPA oraz ustawy PW
1.2 Szczegółowy przedmiot zamówienia:
Opinia w
sprawie ewentualnej zmiany stosunków wodnych na gruncie położonym
w miejscowości Łaziska, gmina Wągrowiec powinna zawierać w szczególności:
1) Opis poprzedniego/pierwotnego stanu wody na gruncie przed zaistniałymi zmianami wraz z jego graficznym przedstawieniem w obszarze przedmiotowej działki i terenu sąsiedniego, sporządzone w oparciu o zdjęcia (w przypadku ich dostępności) i mapy archiwalne, informacje stron postępowania i świadków.
2) Opis obecnego stanu wody na gruncie po zmianach wraz z jego graficznym przedstawieniem (w tym dokumentację fotograficzną) w obszarze przedmiotowych działek i terenu sąsiedniego.
3)
Porównanie stanu poprzedniego/pierwotnego i obecnego –
opis zaistniałych zmian
z graficznym przedstawieniem różnic.
4) Ocenę czy i kiedy nastąpiła zmiana stosunku wód na działce nr 131 przez działanie właścicieli działek sąsiednich, w szczególności o nr 130, 134, 137, 138/1, 138/2, 138/3, 2756 oraz 142 stanowiącą drogę w m. Łaziska, gmina Wągrowiec,
5) Wskazanie jakie czynniki miały wpływ na zmianę stosunków wodnych, jeśli taka zmiana nastąpiła i jaki był ich wpływ na odpływ wody, wraz ze wskazaniem przyczyny jej zaistnienia oraz czy została ona wywołana działaniami właścicieli ww. działek, czy też została wywołana innymi czynnikami, ze wskazaniem jakimi.
6) Określenie rodzaju szkody, jej zakresu i wielkości.
7)
Ustalenie, czy wykonywane roboty ziemne oraz
nasadzenia na ww. działkach mogły spowodować szkodliwe
oddziaływanie na grunty sąsiednie, powodując zalewanie
i podtapianie budynków na działce nr 131.
8) Wskazanie kierunku odpływu wód opadowych na działkach objętych postępowaniem, wraz ze wskazaniem czy z powodu dokonanych zmian nastąpiła zmiana kierunku ich odpływu mająca rzeczywisty wpływ na zalewanie działki nr 131, obręb Łaziska.
9) Czy na terenie działki nr 131 występują lokalne zaniżenia terenów, w których woda stagnuje lub czy w wyniku wcześniejszych działań powstały lokalne zastoiska powodujące zalewanie działki i piwnicy na działce nr 131. Wykonanie niezbędnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych wraz z niezbędnymi przekrojami określającymi położenie ww. działek względem działki nr 131 ze wskazaniem czy są położone wyżej czy niżej – określić o ile.
10) Przeprowadzenie oględzin w terenie (po wcześniejszym zawiadomieniu stron postępowania) w celu ustalenia stanu faktycznego i naniesienia szczegółowych ustaleń na mapie sytuacyjnej z oznaczonymi kierunkami spływu wód (przed zmianą poziomu gruntu i po ewentualnej zmianie).
11) Czy istnieją urządzenia wodne, które mogą mieć wpływ na stosunki wodne, i jak one działają.
12) Jakie koszty naprawy lub rekompensaty szkody mogą być związane z naruszeniem stosunków wodnych.
13) Wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku.
14) Czy w
powyższej sprawie mają zastosowania regulacje Kodeksu Cywilnego art. 144
(Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swego prawa powstrzymywać
się od działań, które by zakłócały korzystanie z nieruchomości sąsiednich ponad
przeciętną miarę, wynikającą ze społeczno-gospodarczego przeznaczenia
nieruchomości i stosunków miejscowych) i czy przedstawiony przez właściciela
działki nr 131, obręb Łaziska, w pismach szkodliwy wpływ można definiować jako
szkodę
w rozumienia prawa cywilnego (jeśli tak, to wskazać dlaczego, jeżeli nie to
wskazać powód)
15) Podsumowanie
zlecenia oraz wnioski konieczne do wydania decyzji administracyjnej kończącej
przedmiotowe postępowanie administracyjne, które powinny być konkretne i w
przypadku stwierdzenia, że zasadne jest wykonanie urządzeń zapobiegających
szkodom powinny jednoznacznie określać jakie urządzenia powinny zostać
wykonane, o jakich parametrach technicznych, a w przypadku jeżeli podsumowanie
zlecenia
i wnioski będą wskazywały na konieczność przywrócenia stanu poprzedniego to
powinny wskazywać jednoznacznie jaki był stan pierwotny na działce, która ma
zostać przywrócona do stanu poprzedniego z uwzględnieniem czy sposób naprawy
stosunków wodnych i zakres nałożonych na zobowiązanych obowiązków będzie
możliwy do wykonania przez poszczególnych zobowiązanych i zapobiegnie szkodom
na gruncie wnioskodawcy w przyszłości.
16) W celu realizacji zamówienia Zamawiający przekaże Wykonawcy materiału dotyczące prowadzonego postępowania, określając lokalizację działek, charakter sprawy, przebieg postępowania, udzielając wszelkich informacji niezbędnych do przeprowadzenia badań. Pozostałe materiały Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt.
17) Przy sporządzeniu ekspertyzy/opinii biegły/specjalista może posiłkować się materiałami archiwalnymi/zeznaniami świadków/innymi danymi, które w ocenie biegłego są niezbędne do wydania niniejszej ekspertyzy/opinii.
18) W
trakcie przygotowywania ekspertyzy/opinii należy wziąć pod uwagę prawo stron
postępowania do zadawania pytań świadkom i biegłym oraz do czynnego udziału
w postępowaniu.
19) Po
sporządzeniu ekspertyzy/opinii i przedstawieniu jej stronom postępowania,
w przypadku złożenia przez strony uwag do opinii, Wykonawca będzie miał
obowiązek ustosunkować się pisemnie do tych uwag w wyznaczonym przez Zamawiającego
terminie.
20) W trakcie trwania postępowania administracyjnego należy wziąć pod uwagę możliwość udzielania odpowiedzi lub opisów zagadnień stawianych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze lub Naczelny Sąd Administracyjny.
21) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Urzędu Gminy w Wągrowcu ekspertyzę/opinię o której mowa wyżej w jednym egzemplarzu w wersji papierowej oraz jeden egzemplarz w wersji elektronicznej.
2. Warunki udziału w postępowaniu i sposób ich spełnienia:
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający niżej określone warunki:
1) posiadający uprawnienia do wykonania określonej działalności tj. uprawnienia biegłego sądowego w zakresie naruszenia stosunków wodnych lub melioracji wodnych, pracownicy naukowi uczelni wyższych specjalizujący się w zakresie zmiany stosunków wodnych i melioracji wodnych posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym do wykonania zamówienia:
2) Na potwierdzenie kwalifikacji wykonawca zobowiązany jest złożyć:
· kserokopię dokumentów potwierdzających kwalifikacje,
·
co
najmniej jedne referencje potwierdzające zrealizowanie zamówienia
w przedmiocie naruszenia stosunków wodnych,
· na potwierdzenie udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie wg załącznika nr 2
Ponadto warunkiem uczestnictwa w zaproszeniu do składania ofert jest złożenie pisemnej oferty, na formularzu ofertowym będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego ogłoszenia, jak również załączenie kserokopii posiadanych kwalifikacji.
3. Kryterium oceny oferty:
Wynagrodzenie brutto za całość zamówienia. Do realizacji zamówienia zostanie wybrany Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie płatne jednorazowo po zrealizowaniu przedmiotu umowy.
Na
załączonym formularzu ofertowym, należy przedstawić cenę ofertową brutto za
wykonanie przedmiotu zamówienia. Wartość cenową należy podać w złotych polskich
cyfrą
- z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie. Cena powinna
zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wszelkie
rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych.
4. Termin wykonania zobowiązań umowy
60 dni od daty zawarcia umowy.
5. Termin i sposób składania ofert:
a) oferty można składać:
- listownie (liczy się data wpływu do Urzędu) na adres Zamawiającego lub
osobiście
w siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy Wągrowiec, ul.
Cysterska 22, w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Wykonanie
ekspertyzy/opinii przez biegłego/specjalistę
w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej,
dotyczącej podejrzenia naruszenia stosunków wodnych na działce nr 131, obręb
Łaziska, gmina Wągrowiec w myśl o art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku
Prawo wodne (Dz.U. z 2024 r. poz. 1087 ze zm.) – zwanej dalej „PW”, w
nawiązaniu do art. 84 § 1 i art. 75 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572 tj.) – zwanej
dalej „KPA”, w celu uzyskania wymaganych wiadomości specjalnych do toczącego
się postępowania administracyjnego”
- przez platformę zakupową na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/ug_wagrowiec
w terminie do dnia 09.06.2025 r. do godz. 14:00.
b) o dacie złożenia oferty decyduje data wpływu oferty,
c) oferty złożone po terminie, zostaną odrzucone.
6. Kontakt z Zamawiającym może odbywać się w formie :
a) pisemnej – dostarczyć lub przesłać na adres
Urząd Gminy Wągrowiec, ul. Cysterska 22, 62-100 Wągrowiec
b) elektronicznej – adres e-mail do kontaktu z Zamawiającym
rolnictwo@wagrowiec.wlkp.pl
c) telefonicznej – osoba do kontaktu: Pani Monika Szeląg, tel. 67 26 80 801.
7. Otwarcie ofert nastąpi dnia 09.06.2025 r. o godzinie 1430.
8. Zamawiający zastrzega, że w toku sprawdzania dokumentów, w przypadkach tego wymagających, będzie miał prawo żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych dokumentów i treści oferty, a także będzie miał prawo wezwać do uzupełnienia wymaganych dokumentów, w terminie określonym przez Zamawiającego, jeśli nie zostaną one złożone lub będą zawierać błędy. W szczególności Zamawiający będzie miał prawo żądać wyjaśnień od wykonawców, których oferty będą zawierać rażąco niską cenę.
Oględziny
w terenie zostaną rozpisane przez Zamawiającego po uprzednim uzgodnieniu
z Wykonawcą. Przeprowadzenie wizji oraz sporządzenie protokołu z wizji lokalnej
należeć będzie do obowiązków Wykonawcy.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez uzasadnienia, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
WÓJT
/-/ dr Małgorzata Chmielarz
Załączniki:
1. formularz ofertowy – zał. nr 1.
2. Wzór oświadczenia – zał. nr 2.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
1)
Administratorem Państwa danych jest Gmina
Wągrowiec reprezentowana przez wójta Gminy Wągrowiec,
ul. Cysterska 22, 62-100 Wągrowiec, tel. 67 26 80 800, e-mail:
wagrow@wokiss.pl
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby postępowania prowadzonego w trybie zaproszenia do składania ofert na wykonanie ekspertyzy/opinii biegłego/specjalisty w zakresie podejrzenia naruszenia stosunków wodnych w oparciu o art. 234 ust. 1 w związku z art. 234 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku Prawo wodne na działce nr 131, obręb Łaziska, gmina Wągrowiec
3) oraz jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
4) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
5) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji , w tym o profilowaniu.
6) Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
8) Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Nieprzekazanie danych udostępnianych dobrowolnie pozostaje bez wpływu na rozpoznanie sprawy.
9) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty Wyślij wiadomość do zamawiającego
Przedmiot zamówienia Importuj dane z XLS
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?
Załączniki
